Forældresamarbejde

Samarbejdet mellem hjem og institution er vigtigt for os, for et godt samarbejde mellem jer forældre og personalet hos os smitter af på jeres barns trivsel. Som noget særligt hos os er jeres barn på samme stue i hele institutionstiden, og det giver os mulighed for at lære hinanden endnu bedre at kende og få et godt og tæt samarbejde.

Aula

Selvom en stor del af samarbejdet foregår gennem den snak vi har, når I afleverer og henter i hverdagen, så bruger vi primært vores forældreintra, Aula, når vi skal informere om stort og småt. På Aula lægger vi også billeder ud af de ting, vi laver sammen med børnene, og vi sender vores månedsplaner ud, så I altid ved, hvad vi arbejder med, og kan understøtte det derhjemme. Hvis jeres barn er sygt, eller I holder ferie eller blot en fridag, skal I også melde det ind på Aula, så vi hver dag ved, hvor mange børn vi bliver.

Forældresamtaler

Vi har to faste samtaler med jer forældre i den tid, jeres barn er hos os. Den ene er 3-månederssamtalen, som vi holder, når jeres barn har været hos os i omkring tre måneder. Her taler vi om, hvordan den første tid har været, hvordan jeres barn er faldet til, og hvad vi eventuelt skal være særligt opmærksomme på. Den anden faste samtale holder vi, inden jeres barn skal starte i skole. Her er formålet at tale om, hvordan både I og vi allerbedst kan klæde jeres barn på til den kommende start i fritidsordning og skole.

Vi holder selvfølgelig også samtaler, hvis der er behov for, at vi mødes og taler om noget vedrørende jeres barns trivsel og udvikling. Vi tager fat på jer, hvis vi tænker, der er noget, vi skal vende, og I er også altid velkomne til at komme til os, hvis I har en bekymring eller et spørgsmål - så finder vi tid til at tage en samtale.

Forældremøder

Vi planlægger 2 forældremøder om året. Ved det ene gennemføres det årlige valg til forældreråd. Det andet foregår på stuerne, hvor personalet tager emner op fra den dagligdag, de har med børnene. Datoerne for møderne kan ses på AULA kalender for Absalons have

Forældreråd

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik, der præger aktiviteterne og hverdagen her i Absalons Have. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på vores dagligdag og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet er sammensat af forældrerepræsentanter, medarbejderrepræsentanter og den pædagogiske leder. Valg til forældrerådet sker en gang årligt på et forældremøde for hele institutionen. Forældrerådet holder møder fire gange om året.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af forældrerepræsentanter fra alle enheder i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder seks gange om året.

Du kan læse mere om, hvordan du som forældre kan få indflydelse på dit barns hverdag her.